Sayfalar

3 Kasım 2012 Cumartesi

Kos Adası

Yaklaşık 2 yıl önce yapmış olduğumuz Yunanistan Kos(İstanköy)Adası yolculuğumuzda neler gördük neler yedik,neleri tavsiye ediyoruz,şimdi bunları anlatmaya başlıyorum...

Yunanistan vize işlemleri şu anda ne durumda bilmiyorum,bizim yeşil pasaportumuz olduğundan herhangi bir vize işlemi ile uğraşmadan doğrudan Bodrum Kos feribotu için biletimizi birkaç gün önceden alıp hareket saatini beklemeye koyulduk.

Kışın Bodrum'dan Kos adasına hergün feribot yok,fakat yazın sanırım hergün ulaşım mümkün.Hareket günü aracımızı Bodrum içinde kapalı bir otoparka bıraktık,sehayatimiz yaklaşık 3 gün sürecek.Bu arada eğer başkaca bir yeriniz yoksa ve Bodrum'a aracınızla gittiyseniz aracı kapalı bir otoparka teslim etmek sanırım en iyi seçenek.

Hareket sabahı heyecanla kalenin yanındaki limana ulaştık,feribot sabah 9:00 gibi hareket ediyor ortalama 1 saatlik bir yolculuktan sonra Kos Limanına varıyorsunuz,çoğu kişi aynı gün gidip dönüyor fakat biz gitmişken biraz kalalım diye düşündük.

Tavsiyem sakın aynı gün gidip dönmeyin,hiçbir yeri gezemezsiniz,zaten vaktinizin çoğu pasaport kontrolünde geçiyor,inanılmaz bir kuyruk oluşuyor..Bir saat yolculuksa en az bir saat gümrükte sıra bekliyorsunuz.(bunları gidince anladık).

Feribotumuza sabah erken saatte bindik ve yavaş yavaş Bodrum'un nefis manzarasını seyrederek yol almaya başladık.

Bodrum gerçekten her açıdan çok güzel görünüyor :)

Bodrum Limanı ve tekneler...

Bodrum Kalesi

Feribot ağır ağır yol alırken Bodrum'u çok farklı açılardan izleme fırsatı bulduk.

Uzaktan Akyarlar Sahilleri

Bodrum Yarımadasının güney sahilleri.

Burası da teknenin terasından yolcu manzaraları.

Bodrum'un uzaktan görünümü

Ve nihayet Yunan Karasularına girdik Kos Adası göründü ve kaptanımız Feribota Yunan Bayrağını çekti.

Kos'a yaklaştıkça merakımız biraz daha artmaya başladı.

Kos uzaktan Bodrum sahillerine benziyor,sanırım ege adaları birbirine çok benziyor :)

Kos Sahilleri

Kos Manzaraları

Nihayet 1 saati bulan pasaport kontrolünden sonra Kos'a ayak basabildik,feribottan indikten sonra bu yolu izleyerek merkeze gelebiliyorsunuz.Pasaport kontrolündeki görevliler bize ne çok benziyorlar, jestleri,mimikleri rahat egeli tavırları :)

Kos adası Yunanistan'ın 12 Ada vilayetine bağlı 30 bin nüfuslu bir ada,Türkiye sahillerine 8 mil uzaklıkta,nüfusunun yaklaşık 3 bini mübadelede Türkiye'ye dönmemiş ve orada yerleşik yaşayan Müslüman Türklerden oluşuyor.Ada antik çağdan beri bir çok farklı kültüre ev sahipliği yapmış.Tıp biliminin babası Hipokrat'ta burada yaşamış.Feribottan inip yola ulaştığımızda etrafımızı türkçe konuşan birçok Türk asıllı Yunan vatandaşı sardı.İnsan yabancı bir ülkede böyle kendi diliyle konuşan sıcak insanları görünce çok mutlu oluyor.Bu Türk'ler adada otel pansiyon işleten esnaflar.Sonra ne mi oldu?

Bu kişilerden birsinin arabasına binip otele doğru yol almaya başladık.Yaklaşık 5-10 dk sonra biraz sahilden içeride bir otele geldik,bavulumuzu indirdik ve bizi bekleyen otel sahibesi Türk bayanla karşılaştık.

Bize odaları gezdirdi ve uygun bir fiyatla (!) eşyalarımızı odamıza çıkardık.Oda deniz falan görmüyor, biraz hayal kırıklığı yaşadık, ama olsun bir Türk'ün otelinde kalabilmenin güvenini ve rahatlığını yaşayacaktık.

Otele yerleşip eşyalarımızı bıraktıkta sonra hemen dışarı çıkıp sahile doğru yürüdük,hemen sahilde liman içinde güzel manzaralı bir otele gözümüz ilişti.Aslında kalmak istediğimiz otel böyle bir yerdi,içeri girip odaları gezdik ve bilgi aldık,fiyatları öğrenince biraz canımız sıkıldı sahilde ve manzaralı olmasına rağmen fiyatlar çok daha ucuzdu.

Tabii yerleştiğimiz otelde kandırıldığımızı anlayıp hemen son hızla dönüp eşyalarımızı aldığımız gibi bu yeni bulduğumuz Rum Oteline yerleştik,Önceki otel sahibesi teyze biraz bozuldu ama buna hiç hakkı yoktu.

Bu yeni otel çok lüx değildi ama çok şirin,denize sıfır ve sahipleri ile de çok anlaştık,Türkiye'yi ve gündemi bizden daha iyi biliyorlar.

Tüm ege adaları olduğu gibi burası da bir tarih hazinesi

Burası Kos,un tek meydanı,klasik ege adalarının sahil yapısı ve meydanlarına benziyor.O bayraklı yapı eski bir han ve şimdi çok farklı yiyeceklerin bulunduğu dükkanlardan oluşuyor.

Tabii adada bulunduğumuz süre içinde çok sık oturup dinlendiğimiz cafelerle dolu bir meydan.

Kos Gece Şehir Manzarası

Kos Adası

Kos Meydan Kilise

Hipokrat ve Öğrencileri

Kos'da bir Cami

Kiliseye bağlı bir yapı.

Kos Kalesi ve Kemer

Ertesi gün adanın diğer bölgelerini keşfetmek için bir araba kiralamaya karar verdik.Sahilde ilk gördüğümüz bir kiralama servisinin kapısını çaldık,karşımıza Yunanlı ama eşi Bodrum'lu bir kişi çıktı.Kendisi de Bodrumlu gelinden türkçe öğrenmiş gayet iyi konuşuyordu.Burada her an herşey insanı şaşırtmaya yetiyor.Adayla ilgili ip uçları ve sevimli küçük bir araba aldıktan sonra yola koyulduk.

Kos adası adeta bir kaşık gibi kuzeyden güneye uzanıyor,dar alanı boyunca adnın en alt ucuna kadar bir asfalt yol bulunuyor.Arabamıza 20 Euroluk benzin aldık,burada benzin ucuz ama nakliye nedeniyle Yunanistana göre biraz daha pahalıymış,ama fiyat ne olursa olsun 20 Euroluk benzin size tüm adayı gezdirmeye yetiyor ve artıyorda :)

İşte kiraladığımız sevimli arabamız ve tabii şoförü ben :))

İlk olarak sahilde şirin bir köye ulaştık,saat öğlen olmuştu ve hafiften acıkmıştık,güzel bir balıkçı meyhanesine daldık :)

Porsiyonlar bodruma göre bol kepçe,hele karidesler kalamarlar çok farklı şekilde sunuluyor.Türk insanının genel temeizlik alışkanlıklarını ve özeninin buralarda aramayın.Karidesler kocaman ve olduğu gibi pişirilmiş,kalamarlar da alışık olduğumuz halka şeklinde dilimlenip pişirilmemiş,sanki denizden çıktıkları gibi karşımızdalar :))

Kos adası güney manzarası,karşı sahiller Türkiye Bodrum

Anayoldan biraz ayrılıp Kos adasının en yüksek tepesine çıkıp biraz da oradan manzara fotoğrafları çekelim istedik.Köylü kabakları kurutmak için dama sermiş.

Kos yerlilerinden sevimli bir köpek

Tepeye çıkan yol,gördüğünüz gibi son derece kaliteli bir asfalt.

Kos'un en yüksek yerinden manzara,karşısı Bodrum

Tepe Doğa Manzarası

Ada aslında bir yaz turix cenneti,biz kasım ayında gittiğimiz için sahiller bomboştu,yaz aylarında özellikle adayı ingiliz gençlerin istila ettiğini öğrendik,gün içinde çok küçük bir iki yerleşim yeri gezdikten sonra tekrar merkeze döndük,açıkçası hayal ettiğimiz kadar farklı yerler göremedik,zaten sonuçta bir ada...

Kos merkezde bir kilise

Sevimli bir dost :)

Çarşı ve sevgili yol arkadaşım eşim.

Portakal Ağacı

Kos merkezde bir Cami

Bu da bir dükkan önü kedisi.

Gece Manzarası

Gece Kos Sokakları

Kos'da son gecemizde keşfettiğimiz bir Rum Tavernası,tabii sahibi Türk asıllı,Taverna çok hoş dizayn edilmiş tarihi bir atmosferi var,yemekler ege girit mutfağı,tavşan eti denemeye değer,ayrıca el yapımı girit şarabı da enfesti tabii salatalar da  :))

Tavernadan Görünüm

Taverna sahibi, Türk Kökenli Yunan Vatandaşı,okulu İzmir'de okumuş sempatik bir kişi.

Bu da yan masadan tanıştığımız şirin sevimli yunanlı küçük bir kız,ne de olsa egeli kan çekti :))

Adada kaldığımız Astron Otel

Kos Sahil Liman Manzarası

Sahil

Kos Sokakları ve Enteresan Bir Arkadaş :)

Yeni tutulmuş nefis ege balıkları

Kos Limanı

Balıkçı

Limanda bir Türk :)

Liman

Kos Sokakları ve Sevimli bir dost.

Bir Cafe ve Türk Kahvesi sunumu (Yunanlılar Grek Kafe deseler de)

Sonuç olarak,Bodruma gidildiğinde gitmenizi görmenizi tavsiye edebileceğim bir yer.
Şirin,küçük,nefis girit mutfağı ve uzun kumsalı olan bir ada, özellikle yazın deniz için gidilebilir.
Fakat oteller için yaz öncesi rezervasyon yapın,çünkü yazın yer bulma sorunu olabilir.
Daha önce yazdığım gibi sadece merak ediyorsanız günü birlik de gidebilirsiniz...